Közös-képviselet és társasházkezelés

Mindent egy kézben szeretne tudni, ami a társasházkezeléshez szükséges? Teljes körű közös képviseleti és üzemeltetési tevékenységet vállalunk társasházak, lakóparkok és lakásszövetkezetek számára. Rugalmasságunkkal, szakmai hozzáértésünkkel és precizitásunkkal Ön is elégedett lesz!

Közös képviselet
Minden, ami társasházi ügy, az a mi ügyünk is! Közös képviseleti tevékenységünk során teljes körű pénzügyi, jogi, és műszaki hátteret biztosítunk a kezelésünkben lévő Társasházak részére. Tevékenységünket a 2003. évi CXXXIII. számú Társasházi törvény és a vonatkozó kormányrendeletek, jogszabályok alapján végezzük. Gondoskodunk a közgyűlés határozatainak, döntéseinek előkészítéséről, azok végrehajtásáról, valamint nyilvántartást vezetünk a határozatokról és azok végrehajtásáról. Vállaljuk a közreműködést a társasház bankszámlájának megnyitásában, végezzük annak kezelését, a banki ügyintézést, és amennyiben szükséges, a banki szerződések megkötését. Rendezzük a Társasház közüzemi díjait, megnyitjuk, kezeljük annak lakás-takarékpénztári számláját, a társasház biztosítását. Elkészítjük, és társasházuk működésére szabjuk a számviteli politikát, a pénzkezelési szabályzatot, az eszközök és források értékelési, leltározási, leltárkészítési szabályzatát. A társasház anyagi biztonságának garanciája a kizárólag csekken és banki átutalással történő pénzmozgással megvalósuló zártrendszerű pénzkezelés. Célunk megőrizni az általunk kezelt társasházak gazdálkodásának átláthatóságát. A Számvizsgáló bizottság tagjai pedig folyamatosan nyomon követhetik a társasház pénzügyi helyzetét. Minden általunk végzett munkáért felelősséget vállalunk, teljes körű felelősségbiztosítással rendelkezünk.
Társasházkezelés, üzemeltetés
Értékmegőrzés, tudatos gazdálkodás! A jogszabályokhoz igazodva rendszeresen elvégeztetjük a társasházak időszakos érintésvédelmi, villámvédelmi és tűzvédelmi berendezéseinek vizsgálatát. A sikeres vizsgálat után elkészíttetjük a minősítő okiratokat. Ellátjuk a karbantartási feladatokat, illetve a közös helyiségek hasznosításával járó teendőket. Az előzetes egyeztetés alapján a szükséges felújítási munkákat a közgyűlés elé terjesztjük. Segítjük döntésüket pályáztatási, bérbeadási kérdésekben, közös határozatuk alapján részt veszünk a bérleti szerződések megkötésében, a bérbeadással kapcsolatos adóhatósági előírások betartását segítjük. Biztosítjuk a zökkenőmentes kapcsolattartást a kommunális szolgáltatókkal és üzemeltetőkkel. Meghibásodások bejelentése esetén intézkedünk a javítási feladatok elvégzésére. A felújítási, állagmegóvási munkákra ajánlatokat kérünk, és a költségvetési előirányzatba való betervezést követően a közgyűlés elé terjesztjük, megszavazását követően kötünk szerződést a kivitelezési munkákra. A munkákat kizárólag olyan megbízható, referenciákkal rendelkező szakemberekkel végeztetjük, akik jó munkájukkal és korrekt áraikkal korábban már kivívták a kezelésünkben lévő társasházak lakóinak bizalmát.
Ingatlankezelés
Személyes gondoskodás, biztos háttér! Munkatársaink főiskolai és egyetemi mérnök, közgazdász végzettséggel, valamint közös képviseleti és társasházkezelői feladatok ellátására feljogosító ingatlankezelői szakképesítéssel, több éves szakmai tapasztalattal rendelkeznek. A társasházakat érintő jogszabályok, illetve a pénzügyi- és pályázati lehetőségekkel kapcsolatban naprakész, friss tudásunkat a szakmai képzéseken való rendszeres részvétel és a kamarai kapcsolataink garantálják. Teljes körű 10.000.000 Ft értékű Allianz szakmai felelősségbiztosítással rendelkezünk. Tagjai vagyunk a Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesületének, és a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Szolgáltatási Tagozatának. Tevékenységünk középpontjában a társasházi tulajdonosi szemlélet erősítése és ügyfeleink maximális kiszolgálása áll. Munkánk során igyekszünk napi kapcsolatot kialakítani a lakás tulajdonosokkal és a Számvizsgáló Bizottsági tagokkal, hogy a lakószövetkezeti vagy társasház kezelési munkánk során megismerhessük, és figyelembe vehessük az egyes közösségek speciális igényeit is. A közösen igényként felmerülő felújításokat közgyűlési elfogadásra előkészítjük, a korrekt költségfelosztást elkészítjük, a közgyűlési elfogadás után a lebonyolítást megszervezzük, a szükséges szerződéseket a társasház nevében megkötjük, a munkák irányítását, ellenőrzését, munka átvételét, költségigazolást is vállaljuk. A társasházakat minden ház esetében személyes figyelemmel kísérjük és kezeljük. A társasházi törvény alapján folyamatos ellenőrzést, egyeztetést biztosítunk a Számvizsgáló Bizottság részére. Minden lényeges kérdésben közös álláspontra törekszünk, ezután kerül a javaslat a tulajdonosok közgyűlése elé.
0-24 órás gyorsszervíz
A kezelésünkben lévő társasházak részére 0-24 órás gyorsszerviz szolgáltatást biztosítunk partnereinken keresztül, hétvégén és ünnepnapokon is. Amikor minden perc számít, megbízott partnereink a segítségére sietnek. A nap 24 órájában szakszerű és gyors segítséget nyújtunk az azonnali beavatkozási igénylő háztartási vészhelyzetekben, legyen az csőtörés, áramszünet, dugulás és üvegtörés, nem kell mást tennie, mint a megadott számot tárcsáznia.
Társasház könyvelés
Az anyagi biztonság garantálva! A könyvelési feladatokat társasházak, lakásszövetkezetek könyvelésében jártas könyvelő kollégánk végzi, a NAV által elfogadott könyvelőprogram segítségével. A Számviteli Törvény vonatkozó rendelkezései szerint, egyszeres könyvvitelt vezet, és egyszerűsített beszámolót készít. A társasház átvétele után pénzügyi kollégák megkezdik a ház pénzügyeinek, könyvelésének átvételét, és amennyiben szükséges, a pénzügyi stabilitás helyreállítását. Az általunk vezetett könyvelést a társasházi tulajdonostársak közül választott Számvizsgáló bizottsági tagok folyamatosan ellenőrizhetik. A lakástulajdonosaink befizetéseiket, aktuális egyenlegüket on-line felületünkön megtekinthetik. Fontos feladatunknak tekintjük, hogy a közgyűlés által elfogadott költségvetés alapján történjen a gazdálkodás a társasház pénzével. Minden gazdasági esemény a társadalombiztosítási és adójogszabályi előírásoknak megfelelően lekönyvelésre kerüljön, a társasház adóbevallásának összeállítása, benyújtása határidőre megtörténjen. Gondoskodunk a befizetési csekkek megrendeléséről, valamint a tulajdonosokhoz való eljuttatásáról és a beérkezett számlák határidőben történő kiegyenlítéséről. Pénzügyi év váltáskor javaslatot teszünk a közös költség összegére vonatkozóan. Az általunk kezelt társasházak gazdálkodásának átláthatóságát biztosítjuk. Cégünk teljes felelősséget vállal az általa végzett társasház könyvelési tevékenységéért.
Közös költség és pénztár kezelés
Tudatos és átlátható gazdálkodás! A pénztári készpénz mozgásokat minimális szinten tartjuk. Közös költséget, és bérleti díjat banki átutalással, csekken vagy banki készpénzbefizetés formájában tudják a bérlők, illetve a tulajdonosok teljesíteni. A vállalkozók által elvégzett munkák ellenértékét, azok teljesítés igazolását követően, szintén banki átutalással teljesítjük, kiküszöbölve a jelentős pénztári készpénzforgalmat. A lakásszövetkezeti gondnokok eseménynaplót vezetnek, a munkák elvégzését követően azok kifizethetőségét aláírásukkal igazolják, így később is minden javítási vagy karbantartási munka kifizetésének jogossága ellenőrizhető. A kezelésünkben lévő társasházaknak szakszerű információt tudunk adni a különböző takarékossági megoldásokra mind pénzügyi, mind műszaki kérdésekben. Tulajdonosi szemléletű társasházi gazdálkodással elérhető a nyereséges működés biztosítása. Ehhez fontos a költségek és bevételek tudatos menedzselése. Soron kívül kezdeményezzük rendkívüli közgyűlés összehívását azokban az esetekben, amikor az indokolt üzemeltetési, vagy javítási feladatok ellátását közgyűlési felhatalmazás hiánya akadályozza. A kezelésünkben lévő Társasházakra jellemző a kiegyensúlyozott költségvetés, a belső adósságállomány minimalizálása, valamint a pénztári mozgások minimális szinten tartása.
Jogi ügyvitel
Érvényt szerzünk jogainak! Minden fronton ellátjuk a hatékony társasház képviseletet! Legyen a másik fél hatóság (földhivatal, bíróság, adóhatóság), szerződő partner (alvállalkozó, bérlő, stb.), vagy tulajdonostárs, bízhat benne, hogy a társasház közös érdekeit tartjuk szem előtt. Igény szerinti rendszerességgel összehívjuk a közgyűlést, a beszámoló közgyűlést pedig évente legalább egy alkalommal. A lakónyilvántartó könyvet vezetjük, melynek a folyamatos karbantartása a tulajdonostársak külön tulajdonuk használatát érintő bejelentési kötelezettségük alapján történik. A közös tulajdonban lévő helyiségek és azok bérlőinek nyilvántartását is vezetjük. Az épület biztosításával kapcsolatos ügyek intézését is vállaljuk: kárbejelentés, kárigény érvényesítése, kár helyreállíttatása; ezek dokumentálása. Biztosítjuk a jogi képviseletet és jogvédelmet. Elkészítjük társasháza számára az Alapító Okiratot, a Szervezeti és Működési Szabályzatot, és a Házirendet is.
Kintlévőségek behajtása
Folyamatos feladat, nagy odafigyelés! A közös költség hátralék behajtása és minimális szintre való leszorítása állandó, folyamatos feladat. Egyes társasházak komoly pénzügyi nehézségekkel küzdenek a nem fizető tulajdonostársak miatt. A Társasházakra a sortartásos kezesség szabályai vonatkoznak, vagyis, az adósság rendezéséig, az érintett Társasháznak kötelessége a meglévő közös vagyonból a felmerülő költségeket kifizetni. Így a többi tulajdonostárs finanszírozza az elmaradásokat. A tartozóknak egyeztető levelet küldünk ki, ezután személyesen, és felszólító levélben is megkeressük a kintlévőségek mielőbbi behajtása érdekében. Azon tulajdonostársakkal szemben, akiknél nem vezetnek eredményre az egyeztetések és felszólítások, bírósági fizetési meghagyást bocsátunk ki, illetve szükség szerint megindítjuk a végrehajtási eljárást. A Társasházi Törvény alapján a 6 hónapot meghaladó közös költség tartozást felhalmozó tulajdonos albetétjére, a tartozás fedezeteként, közgyűlési határozatot követően, a társasház javára szóló jelzálogjogot jegyeztetünk be, amennyiben a behajtás érdekében megindított egyéb eljárások nem vezettek eredményre. A közösség érdekében a lehető leggyorsabban, a törvényi szabályzók betartása mellett, jogi útra tereljük a nem fizető tulajdonosok ügyét.
Pályázati és hitel lehetőségek
A folyamatos karbantartás és a felújítás gazdaságossá tételéhez elengedhetetlen a pályázati lehetőségek ismerete, pályázatok benyújtása. Fontosnak tartjuk, hogy a társasházak műszaki állapota mellett, az esztétikai állapota is megfelelő, és egyre javuló legyen. Cégünk folyamatosan figyelemmel kíséri az állami és önkormányzati pályázatokat. Ezt szem előtt tartva, rendszeres kapcsolatban állunk a helyi önkormányzattal és figyelemmel kísérjük az állam által biztosított lehetőségeket is.
Online ügyfélszolgálat
Fontosnak tartjuk, hogy a kezelésünkben lévő társasházak tulajdonosai gyorsan és kényelmesen intézhessék ügyeiket, ezért ügyfélkaput, teljesen online ügyintézést, valamint élő chat szolgáltatást biztosítunk. Elsődleges szempont az általunk kezelt társasházak átlátható, naprakész gazdálkodása. Ezért a tulajdonosok bárhonnan, akár telefonjukról online megtekinthetik aktuális közös költség egyenlegüket és a társasházuk működéséhez kapcsolódó dokumentumokat (közgyűlési anyagok, költségvetések, biztosítási kötvény, alapító okirat, házirend). A Számvizsgáló bizottsági tagok pedig figyelemmel kísérhetik a társasház pénzügyi helyzetét. Jogosultságtól függően elérhető számukra a naplófőkönyv, a különböző analitikák (bank, pénztár, közös költség), a bevételek és kiadások. Amennyiben a lakótársak valamelyike nem gyakorlott az online ügyintézésben, annak szívesen bemutatjuk az online ügyfélszolgálatunk használatát, vagy választhatja a hagyományos, személyes ügyfélszolgálatunkat is.
Virtuális üzenőfal
Közösséget építünk! Ismerkedjen meg szomszédjaival virtuális üzenő falunkon! Az ingatlankezelés mellett fontos célunk, hogy az általunk kezelt társasházakban erősítsük a lakók összefogását és aktív lakóközösséget építsünk. Ehhez minden, általunk kezelt társasház részére egy virtuális üzenőfalat is létrehoztunk, ahol Ön megismerkedhet és kapcsolatot tarthat tulajdonostársaival! Akár egyeztethetik, mikor sétáltassák együtt a kisgyermekeiket, milyen ötleteik vannak a közös udvar és kert kialakítására, hogyan tegyék együtt barátságosabbá a lakókörnyezetüket. Az üzenőfalon könnyűszerrel kérhet segítséget, kereshet partnert az elképzeléseihez. Felületünk a párbeszéd lehetőségét kínálja Önnek is: egy olyan terepet, ahol lakótársaival kommunikálhatnak, hozzászólhatnak a közös ügyekhez, részesei lehetnek a ház életének!
Műszaki ügyvitel
Az épület folyamatos üzemeltetése, műszaki felügyelete garantálva! A társasház átvétele után a műszaki kollégáink megkezdik az épület állagának, felszerelési és berendezési tárgyainak ellenőrzését, átvételét, és amennyiben szükséges, javaslatot tesznek a sürgősen elvégzendő munkákra. A tárgyévre elfogadott költségvetés alapján megszervezzük az üzemeltetési és karbantartási feladatokat. Körültekintően ajánlatot kérünk a felújítási, állagmegóvási munkákra, majd a költségvetésbe illesztést követően a közgyűlés elé terjesztjük. Amennyiben az ajánlatot a közgyűlés megszavazza, a munkákra kivitelezési szerződést kötünk. Ellátjuk karbantartási feladatokat, a közös helyiségek hasznosításával járó teendőket. A felmerülő hibajelzésekre a lehető leggyorsabban reagálunk, a munkákhoz időtálló, korszerű alapanyagot választunk, a feladatokat megbízható, referenciákkal rendelkező szakemberekkel végeztetjük. A tervezett felújítások irányítását, ellenőrzését is vállaljuk. A közösség érdekében a nem lakáscélú helyiségek rendeltetésszerű használatát is figyelemmel kísérjük.
Ingatlanüzemeltetés
Észrevétlen, biztos háttér az AHAUS társasházkezelőtől! Ellátjuk a közös tulajdon rendeltetésszerű használatához szükséges szolgáltatásokat. Az üzemeltetési számláról rendszeresen, havonta elkülönítjük a felújítási munkákra (felújítási alapra) szánt összeget. Gondoskodunk a központi berendezések üzemben tartásáról, ápoltatjuk a zöldterületeket, biztosítjuk a takarítási feladatok ellátását. Zavartalan kapcsolattartást biztosítunk társasház és a kommunális szolgáltatók, üzemeltetők között. Meghibásodások bejelentése esetén intézkedünk a javítási feladatok elvégzéséről. Gondoskodunk az éves költségvetésben szereplő, előre eltervezett felújítások megszervezéséről.
Karbantartás
Nem maradhat rejtett hiba! A jogszabályoknak megfelelően kezelésünkben lévő Társasházaknál elvégeztetjük az épületek kötelező, időszakos érintésvédelmi, villámvédelmi, tűzvédelmi berendezéseinek vizsgálatát, és elkészítettjük a minősítő okiratokat. Gondoskodunk a felújítási munkák körébe nem tartozó karbantartási, hibaelhárítási munkák gyors megrendeléséről, elvégzésük ellenőrzéséről és a jogos számlák kifizetéséről. A Társasházi törvény alapján folyamatos ellenőrzést, és egyeztetést biztosítunk a Számvizsgáló bizottság részére. Minden fontos kérdésben előzetes egyeztetést követően közös álláspontot igyekszünk kialakítani a bizottsági tagokkal, és csak ezt követően kerülnek beterjesztésre közgyűlési határozati javaslatok a tulajdonostársak elé.
Társasházi felújítások koordinációja
Közös képviselőként gondoskodunk társasháza, lakásszövetkezete folyamatos megújulásáról! Megbízásuk alapján a felújítások előkészítése, a költségfelosztás, a közgyűléssel történő elfogadtatás, a lebonyolítás, a szerződések megkötése, a munka elvégzésének ellenőrzése, és a társasház megbízásából a jogos számla összeg kifizetése szintén a mi feladatunk. A jogszabályokhoz igazodva rendszeresen elvégeztetjük a társasházak időszakos érintésvédelmi, villámvédelmi, tűzvédelmi berendezéseinek vizsgálatát. A sikeres vizsgálat után elkészíttetjük a minősítő okiratokat. Az újonnan felmerülő felújítási, állagmegóvási munkákra ajánlatokat kérünk, és a költségvetési előirányzatba való betervezést követően a közgyűlés elé terjesztjük, megszavazása után kötünk szerződést a közgyűlés által kiválasztott kivitelezővel az elvégzendő munkákra. A felújítási munkákra, az üzemeltetési számláról, havi rendszerességgel különítjük el a közgyűlés által meghatározott összeget. A tulajdonostársak által választott Számvizsgáló bizottság tagjai folyamatosan ellenőrizhetik a társasház pénzügyeit.
Új építésű társasházak üzemeltetése
Működésünk során szinte az összes győri ingatlanfejlesztő céggel kapcsolatba kerültünk, ebből adódott a jó partneri viszony, így új építésű projektekkel is foglalkozunk. Újonnan épített épület esetén, amennyiben felkérnek bennünket a közös képviselet ellátására, úgy a közös költség meghatározásához költségbecslést készítünk, tapasztalati adatok alapján, melyet szükség esetén a beérkező tényleges számadatok ismeretében módosítunk. Új építésű társasházak esetében kiemelt feladat a garanciális, jótállási és szavatossági igények összegyűjtése, a kötelezett cég felé történő továbbítása, a munkák végigkísérése, és az elkészült munkák átvétele. A társasház közös tulajdonú területein lévő garanciális hibákat összeírjuk, a garanciális javításra kötelezett cég felé azokat bejelentjük, kijavításuk után az ellenőrzést elvégezzük, a munkát átvesszük, és igazoljuk. A hibák javításának elmaradása esetén a szükséges jogi lépéseket közgyűlési határozat alapján megtesszük. A Társasházi törvény alapján Szervezeti és Működési Szabályzatot dolgozunk ki a társasházaink részére. Ez, mint a Társasház belső törvénye, a tulajdonostársak között a közös együttműködést és a várható intézkedéseket segíti elő, biztosítja a jogszerűséget. Házirend tervezetet bocsátunk a tulajdonostársak elé rendelkezésére, amit megvitatás után - az esetleges módosított szöveg alapján - határozatban fogad el a közgyűlés. A házirendet a Társasházban jól látható helyen helyezzük el, minden tulajdonos saját példányt kap belőle, csak úgy, mint a Tűzvédelmi házirendből, és a tűzriadó tervből. Minden Társasházunkban jól látható helyen elhelyezünk egy információs táblát a legfontosabb tudnivalók kifüggesztéséhez. A társasház megalakulását követően az Adóhivatali bejelentkezést, adószám kérést, naplófőkönyv-hitelesíttetést, a társasház nevére pénzintézetnél folyószámla nyitását, kezelését vállaljuk. A társasház Alapító okiratának, a Szervezeti- és Működési Szabályzatának Földhivatalhoz történő benyújtását, a társasház nevében a szükséges szerződések megkötését, a lakónyilvántartó könyv vezetését, folyamatos karbantartását vállaljuk. Javasoljuk az online ügyfélszolgálatunk, és a virtuális üzenőfalunk használatának lehetőségét is.
Közös képviselő, társasházkezelő váltás
Tulajdonosok közössége nincs megelégedve a jelenlegi közös képviselő munkájával? Váltson társasházkezelőt egyszerűen, bármikor! Úgy gondolja, hogy a közös képviselő nem a közösség érdekeit nézi, nem óvja a társasházat, a munkája nem felel meg az elvárt követelményeknek? Ön is tehet lépéseket! A közös képviselő leváltása kizárólag törvényi keretek között lehetséges, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy bonyolult vagy nehéz feladat lenne. A közös képviselő, társasházkezelő váltást sokan egy bonyolult és nyűgös dolognak gondolják, pedig ez ilyen egyszerű: A tulajdonosok 1/10-ének aláírása szükséges egyetlen nyomtatványon, melynek kiállításához segítséget nyújtunk. Ezután csak tértivevényes levél formájában postára kell adni a jelenlegi közös képviselő címére, aki a levél átvétele után 30 napon belül köteles összehívni a közgyűlést a tulajdonostársak által kért napirendi pontoknak megfelelően. A közgyűlésen a megjelenő tulajdonosok 51%-a egyszerű szavazással eldöntheti a közös képviselő váltás kérdését. A képviselet átadás-átvétele esetén a jegyzőkönyv készítését, az érintett szolgáltatók írásbeli tájékoztatását a képviselő személyében történt változásról átvállaljuk.
Kérdése van?

Amennyiben többet szeretne megtudni az AHAUS Ingatlankezelő Kft. szolgáltatásairól, hívjon bennünket +36 30 921 8780 -as számon, vagy vegye fel velünk a kapcsolatot e-mailben: info kukac ahaus.hu.